Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2010 21:53 - За информациите, които не са новини и новините, които не са информация
Автор: molinesia Категория: Новини   
Прочетен: 1223 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 08.07.2011 11:50


 Седя си тази вечер пред телевизора почти като Георги Мамалев, но за разлика от него, не очаквам телефонно  обаждане от световно известна личност, а някаква информация, която да потвърди достигналия до мен слух, че утре в квартала от сутринта до вечерта няма да има вода заради ремонт на водопроводи. Седя, гледам, слушам, чакам, а от екрана усмихнатите, някои до уши, водещи на календари, по света и у нас, бтв-новини, ми разказват за килъри, автоджамбази, мис Вселена, уволнена депутатка и всичко, което нито ме интересува,  нито ме засяга по някакъв начин, но не и  дали утре ще има или няма да има вода в чешмите на един квартал с  мащабите на средно голям български град и население, повече отколкото на много средно големи български градове....
Седя, гледам, слушам и си мисля за безполезността на новините, които не ме информират за нищо  от това, което ми е жизнено актуално и важно, за моя утрешен ден, не оня, в далечното бъдеще на идеалното общество на красавците, в което няма да има престъпници, но за  което вероятно ще  е също толкова важно, дали ще спират водата, колкото  и за сегашното, несъвършено българско народонаселение.

Но  напук на  всичките мои прозаични, "еснафски" възгледи  за една от основните функции на медиите -  да информират, от екрана на всички национални телевизии упорито продължават  да ме заливат до удавяне с "информация",  която не може да послужи за нищо нито на мен, нито на другите като мен, защото е безотносителна на моето ежедневие, на актуалната за мен действителност. Не че имам нещо против  да ми разказват всякакви неща, но нека ми казват и онова, което засяга живота ми. Защото и да знам, и да не знам, коя е мис Вселена или кой е арестуван от МВР днес по обяд, това няма да промени нито Вселената, нито моето утрешно битие, онова, което ще правя, мисля, предприемам утре така, както то може да бъде променено от един водопроводен ремонт на  столичната ВиК .... 

Такива са обстоятелствата, при които разбираш, че обстоятелствата правят хората в същата степен, в която хората - обстоятелствата. Следователно, няма как  псевдо-новините  да не правят псевдо и медиите ...

Ето какви са "водещите" новини днес, както обичат да ги определят тв-водещите:
 
клик    
image



клик

image
 

И т.н., и т.н.
Само не става ясно, къде ни водят тия новини и накъде са ни повели "новинарските" емисии....





Тагове:   новини,   НОВИНИТЕ,


Гласувай:
3



1. panazea - Нашата телевизия е верна на девиза "Пожелахме да видите"!
26.08.2010 17:23
Отдавна вече не намирам нищо в нея и не я гледам , защото си е губене на време!
Те получават пари ,за да ме омайват от екрана и нищо да не ми казват!
Аз обаче какво получавам? Нищо!
Тогава ,не ме интересуват !
Така съм отразяла телевизия,радио и вестници, защото ТЕ не се правят за МЕН!
Те си ги правят за тях , за да се намират на работа!
Аз какво общо имам с тях? Честно казано- нищо!
:))
цитирай
2. marystaneva - За медиите... Без коментар.
12.09.2010 01:51
За спирането на водата - проверявай тук:

http://www.sofiyskavoda.bg/future_water_stops_05.aspx

А за промените в движението можеш да намериш информация тук:

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=12 /виж в карето вдясно/.

Дано информацията да ти е от полза. :)
цитирай
3. molinesia - Eх, Станева,
12.09.2010 20:06
ами ако нямаш нет, кво правиш, нали разчиташ на медиите да те информират...:( Иначе аз знам много добре къде за какво да проверявам...:) ;макар че често е лъжвна информацията и там...
цитирай
4. marystaneva - Права си.
12.09.2010 21:01
Радвам се, че знаеш, но нямаше как аз да знам, че ти знаеш. Дадох линковете с най-добри чувства към теб и в помощ на хората, четящи този блог. :)
цитирай
5. molinesia - ок,
12.09.2010 22:10
просто моята идея беше друга - хората не са длъжни да влизат в нета и да поддържат интернет в къщи, за да знаят кога вик ще спира водата,а медиите не мога да претендират да са обществени, ако не могат да осигурят тази информация, капиш?
цитирай
6. marystaneva - Казах вече.
13.09.2010 01:23
Права си.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: molinesia
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 204265
Постинги: 109
Коментари: 275
Гласове: 1485
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930